Pazar, Şubat 24, 2013

Annemin mutfağından

Çoğu insan gibi ben de annemin yemeklerini çok severim. Aslında annemin yemeğini yiyen herkes beğenir. Şanslıyım yani. Hem yöresel hem modern yemekleri güzel yapar. Yeni tarifleri sever, kendine göre uyarlar.
Geçen gün beraber Sivas İçliköftesi yaptık. Daha doğrusu herşeyi annem yaptı, ben bir kısmını doldurmaya yardım ettim. 

içine kavrulmuş soğan, parça et veya kıyma, küçücük kıyılmış patates ve tuz-karabiber koyuyorsunuz. İsteğe göre maydanoz, pul biber ve kimyon da olur. Dışına yani hamur kısmına ince bulgur, tuz, az un ve 1 yumurta akı. Bulguru tuz ile sıcak suda bekletip şişirin henüz sıcakken un ve yumurta akı ile yoğurun. İçini doldurun. Kaynar tuzlu suda haşlayıp üzerine kızdırılmış tereyağı dökün. Afiyetle yiyin. Gerçekten çok güzeldi. 

2 yorum:

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

ama ben buna hiç dayanamam:))

melda dedi ki...

ben dee