Pazartesi, Nisan 02, 2012

Yaz Geliyoooooor! Elbise Dikelim :-)

İşte size yaz için tiril tiril ve rahat üç elbise modeli. Üçünü de kendim diktim.
Bu modelde evdeki fazla kumaşları kullanabilirsiniz. Uyumlu olsunlar yeter. Çok rahat bir model, üzerinizden çıkarmak istemeyeceksiniz.
Mangonun bir elbisesinden esinlendiğim bu modelde kalıba falan gerek yok. Giydiğiniz bir askılı bluzun üst kısmının ölçüsünü alın. Diğer kumaşları da kat kat büzgüler ekleyerek alt alta dikin. Araya, kumaş birleşme yerlerine renkli kurdeleler, düğmeler, pullar dikebilirsiniz.
İkinci modeli birkaç yıl önce gazetede Gülse Birsel'in üstünde görmüştüm. Yine evdeki benzer bir elbisemden basit bir kalıp çıkardım. Ama ortası beyaz keten kumaştan üzerine kaneviçe ile etamin gibi işledim. Motif size kalmış...
Yaka kenarlarını ve bel kısmındaki parçanın çiçekli kumaşla ek yerlerini de kırmızı renkli iple tığla yaptım. Yapması da giymesi de çok zevkli.
Son elbisemin dikişi diğerlerine göre biraz zor. Bunun gögüs ve sırt kısmı var. Burda Dergisinden aldığım bir model ama kendime göre uyarladım.  
Aslında klasik bir kesim. Büzgü çok ve en altta etek ucunda bir karışlık fırfırlı dikilmiş bir kumaş parçası daha var.
Kol oyuntularından gelen kalın bir şerit arkada birleşiyor.Üçgen şeklindeki açıklığı da kurdeleyle sırta ekledim. Gögüs altında da kalın bir şerit var.

yazlık elbiseler, elbise modelleri, elbise dikelim
En güzel elbise modelleri...Yazlık elbise modelleri...

1 yorum:

N.Narda dedi ki...

Elbise giymeyi çok seviyorum ve üzerime göre maxi elbiseler bulamıyorum, biçki dikişe de bir türlü aklım yatmıyor:( Güle güle giyin.