Çarşamba, Şubat 15, 2017

Ayn Rand, Hayatın Kaynağı

Hakkında olumlu ve olumsuz çok şey duyduğum bir romandı. Şöyle bir araştırayım dedim webde de durum aynı. Sevenler ve sevmeyenler.
Kitap hakkındaki fikrime gelirsek; Düşünsel derinliği olduğu açık ama diyalogları pek sevmedim. Karakterleri de. Bu kadar zıt ve sorunlu insan bir araya nasıl gelmiş diye sordum. Romanda da olsa. Edebi bir yanı yok bence. Beni etkileyen dil ve anlatımı değil ama bazı "anlamlı" cümleler oldu ama bu yazarın edebi gücünden değil cümlenin doğruluğundan kaynaklanıyor.
Kitaba konu olan teze sonuna kadar katılıyorum. Modern mimariyi beğeniyorum, işlevi olmayan parçaların binalarda olmaması gerektiğini savunuyorum. Bu yıllarda Efes antik yapılarını taklit etmek anlamsız bence de ya da Rönesans sanatına dönmeye ne gerek var. Eskiyi koruyalım ama yeni yapılanlar yeni tarz olsun. Her yüzyılın bir tarzı var. Biraz binalara başka bir gözle bakmaya da başladım aslında. Ama romandaki kişilerden etkilenemedim, hikaye yer yer açılsa da çok sürükleyici gelmedi bana.
ben sevmeyenler tarafında da değilim ama ortada kaldım sanırım.

3 yorum:

Derdest fikirler dedi ki...

Ben çok sevenler grubunda yer alıyorum. Hatta ciddi önyargıyla ( Sinan Çetin'in önsözünden dolayı) okumama rağmen çok sevdim. Kahramanlar ya çok çok iyi ya da silik bir o kadar kötü. Bu zıt karakterler beni çok etkiledi. Liberalist Anarşist bir yazar. Bu yönüyle yarattığı güçlü karakterler bireyciliğiyle ve başarılarıyla ön plana çıkan kişiler. St. Petersburg'ku olan yazarımız komünizmden sonra Amerika'ya gider, daha doğrusu ülkesini terk eder. Amerika O'nun için özgürlüklerin ( !) ve Kapitalizmin kalesidir. Romanlarında yarattığı bütün özgüvensiz, silik, yaptığı işte başarılı olamayan kahramanların hepsi komünisttir. Komünizmde ve destekçilerinden intikamını bu kahramanlarla alır. O'na göre bireyselliğin önündeki en önemli engel komünizmdir. Yarattığı güçlü kahramanlar ise anarşist ruhlu liberalistlerdir. Ayn Rand'a göre Dünya'nın gelişmesi de liberal anarşistler sayesinde olacaktır. Yazdığı tüm kitapları ( biri hariç) bu konu etrafında toplamıştır.

Adsız dedi ki...

Bu kitabı İstanbul’da uygun fiyata bulabileceğim bir yer var mı?Yardımcı olursanız çok sevinirim

BirGaripSeyyah dedi ki...

Ayn Rand'in zırvalarına konu olan bir başka zırva deposu. Bir insanın bütün kitapları mı yarıda bıraktırır kendini.