Salı, Aralık 01, 2015

Balat Gezisi-2

İstanbul'un her yeri her an değişebilir. Bu çok iyi bir şey değil tabi. Özellikle tarihi dokusu olan yerler bence yüzyıllarca aynı kalmalı ve korunmalı. Balat onlardan biri ama biz restorasyona yeni yeni başlayan bir millet olduğumuz için (doğru restorasyon mu yapıyoruz o tartışılır) iki sene görmediğiniz bir yeri tekrar dönüp dolaşıp gezmeniz gerekir. Bu kez yine plansız gezdim. Balat'ı seviyorum. Yeni mekanlar açılmış, onları da göreyim dedim.



Onlardan biri Cumbalı kahve. İlk durağımdı. Bir kahve içip öyle başlayayım dedim. Buradan başlamam çok iyi oldu. Bu küçük kahvenin sahibi Serhat ile tanıştım. Kendisini son beş yıldır bu çevreye ve tarihine adamış. Çok okuyor ve araştırıyor. Ahrida Sinagogu'nun tam karşısında. Hemen bir çırpıda çevredeki dini yapılardan ve özelliklerinden bahsetti. Tavsiye ederim. Eğer havasındaysa o gün sizinle bilgilerini paylaşır bence. Kahvesinde değişik Türk kahvesi çeşitleri de mevcut. İç dekorasyonu da çok güzel ve sahibi her şeyi kendi elleriyle yapmış.
Buradan çıkıp Balat Cafenin de köşesinde bulunduğu evlerin dış cephelerinin yenilenip boyandığı merdivenli sokağa gittim.

Ordan Forno Balat'ta gidip bir pide yedim. Çok hoş bir mekan. Pide ve lahmacunu ve ilginçtir kahveleri de güzel.



Ara sokaklara gire çıka Vodina Caddesi ve tepedeki Özel Fener Rum İlköğretim Okulunun çevresini gezdim.

Yıldırım Caddesinde bulunan Eskici Naftalin, Maide Cafe vs görmeden de dönmedim. (Maide üzerinde yemek bulunan masa demekmiş. Dekorasyonu çok güzel)






Hiç yorum yok: