Cumartesi, Nisan 13, 2024

Bu Kitapları Mutlaka Okumalısınız

 Hepsi roman ya da hikaye olan bu kitapları bence herkes okumalı. 11 yıl önce yine bu blogda arkadaşlarıma da danışarak en sevdiğimiz kitaplardan oluşan okuma listeleri paylaşmıştım. Benim listemdeki kitapların bazıları aynı kaldı ve yeni eklemeler oldu. Neden sevdiğimi tek tek yazmayacağım. Zaten çoğunu bloğumda paylaşmıştım. Ya hikaye ya da dilini (ya da genelde her ikisini de etkileyici bulduğum için) benim listem şöyle:

Sıralı değil.

-Suç ve Ceza, Fyodor Dostoyevski
-Yüzyıllık Yalnızlık, Gabriel Garcia Marquez
-Saatleri Ayarlama Enstitüsü, Ahmet Hamdi Tanpınar
-Veba,Albert Camus
-Bereketli Topraklar Üstünde, Orhan Kemal
-Batı Cephesinde Yeni Bir Şey Yok, E.M.Remarque
-Drina Köprüsü,İvo Andriç
-Büyük Umutlar,Charles Dickens
-Şafakta Verilmiş Sözüm Vardı,Romain Gary
-Kader, Tim Parks
-Günden Kalanlar, Kazuo İshiguro
-Sait Faik'in ve Çehov'un hikayelerinin hepsi
-Körleşme, Elias Canetti,
-Nar Ağacı, Nazan Bekiroğlu,
-Fransız Suiti, İrene Nemirovsky
-Kefaret, İan McEwan
-Mandarinler, Simon De Beauvoir,
-Büyük Defter-Kanıt-Üçüncü Yalan, Agota Kristof
-Kolleksiyoncu, John Fowles
-Yenişehir'de Bir Öğle Vakti, Sevgi Soysal,
-Mesut İnsanlar Fotoğrafhanesi, Ziya Osman Saba
-Dokuzuncu Hariciye Koğuşu, Peyami Safa
-Benim Adım Kırmızı, Orhan Pamuk
aslında listeyi rahatlıkla 50'ye çıkarabilirim....Mavi Sürgün olmalı, Acı Çikolata olmalı veya Körlük olmalı... 
iyi okumalar...

Hiç yorum yok: