Cumartesi, Şubat 24, 2024

Portakal kabuğunu atmayın

Bu kekin özelliği yoğun portakal tadı. Herhangi bir kek tarifine uygulanabilir. 
Ben portakal, mandalina ve limon kabuklarını atmıyorum. Kaynayan suda 5-6 dakika tutup süzdükten sonra minik minik doğrayıp az şekerle pişiriyorum. Pişerken içine bir bardak mandalina veya portakal suyu ekliyorum. Suyunu çekince altını kapatıp sıcakken kavanozluyorum. Elimin altında 1-2 kavanoz hep bulundururum. Kahvaltıda yemek hoşuma gidiyor ama sık sık portakallı kek ya da kurabiye yapıyorum. Bu kekin içinde bir kase kadar bu portakal kabuğu reçelinden var.  Reçeli önce rondadan geçip öyle ekledim kek hamuruna. Kabuk taneleri iyice ezildi. Arada 1-2 kaşık pankeke de ekliyorum. Hatta bununla kış çayı da  hazırlayabilirsiniz. Sıcak suya 1 kaşık koyup karıştırın. Harika bir aroma tavsiye ederim.

Hiç yorum yok: