Cuma, Nisan 08, 2016

Benim Olağanüstü Akıllı Arkadaşım,Elena Ferrante

Benim Olağanüstü Akıllı Arkadaşım kitabını bana gerçekten olağanüstü arkadaşım Selen verdi. Arkadaşlarınla kitap alış-verişi gerçekten eğlenceli ve sürprizli olabiliyor. Çünkü aklınıza gelmeyecek ya da duymadığınız bir kitabı ve yazarı tanımış oluyorsunuz.
Bu kitabı daha önce duymamıştım ve çok beğendim.
Roman İtalya'da bir kenar mahallede geçiyor. Hem okul hem mahalle arkadaşı iki kız çocuğunun büyüyüp genç kızlığa adım atana kadarki çekişmeleri, kıskançlıkları, yardımlaşmaları, başarıları ya da yenilgileri doğallıkla anlatan bir kitap.
Napoli Romanları serisinden. Aslında kitap yaşını başını almış hatta yaşlanmış zamanlarında başlıyor ve hemen çocukluğa dönüyor. O yüzden ileri yaş hallerini de merak ettim. İtalyanların bazı açılardan bizlere ne kadar benzediklerini de tekrar fark ettim. Akıcı, sıkmayan,dili güzel bir roman.
Elena Ferrante gerçek adını ve yüzünü ısrarla gizleyen bir yazarmış. Denilene göre bir kitabın basıldıktan sonra artık yazarına ihtiyaç duymadığını düşünüyormuş. 
Kapaktaki fotoğrafa da bayıldım ayrıca.


1 yorum:

tülin dedi ki...

Ne güzel bir yer burası ! Tam benlik :)