Salı, Eylül 29, 2015

Evde Sağlıklı Dondurma Yapmak İçin

Ben Thcibo'da ararken bu dondurma kalıplarını İkea'da hem de çok ucuza karşıma çıkınca çok sevindim. Yazın çocuklar en az günde bir kez dondurma yerler değil mi? E yedikleri sağlıklı mı bilemiyoruz. Bunun için en azından arada bir evde yaptıklarınızı de yese fena mı olur?
Böyle düşündüm ve bir iki deneme yaptım. Sonuç çok güzel.
Bulduğunuz meyveleri çekirdeklerini çıkararak iyice blendır veya robotta püre haline getirin. Muz, ananas, olgun kırmızı erik, şeftali çok yakışıyor. Tadı dengeli olsun diye mutlaka meyvelerden biri tatlı biri hafif ekşi olabilir. Bir-iki kaşık bal katılabilir. Ben ilk denememde iki kaşık probiyotik yoğurt ikinci denememde sade dondurma koydum. Son yaptığımı sadece bol sulu meyvelerden yaptım (karpuz gibi) meyveli buz oldu.
Dondurucuda en az 4 saat beklemeli. Çıkarınca elinizin ısısıyla 30 saniye kadar ovuşturup yavaşça çıkarınca kalıp bozulmuyor. Birde kaşıkla doldururken tepeleme doldurmayın. Yarın yapacağım denemede ise kalıptan çıkarınca erimiş dondurmaya batırmayı planlıyorum. Doğum günlerinde de çocuklar buna bayılır bence.
Dondurmayı iki kaşık koymak yerine yarı yarıya da koyabilirsiniz. Sütlü dondurmayı da evde kendiniz yapabilirsiniz hatta.



Hiç yorum yok: