Salı, Haziran 16, 2015

Alkali Beslenme

Bundan iki-üç ay kadar önce bu aralar kullanmakta olduğum instagramda Ayşegül Çoruhlu adında bir Biyokimyacı doktorun paylaşımlarını tesadüfen gördüm ve ilgimi çekince takip etmeye başladım. (Bu arada sosyal paylaşım sitelerinden bence en kullanışlı ve faydalı olanı instagram. Çünkü ilgi alanınıza göre yerli yabancı pek çok kişi ya da kurumu takip edip haberdar olabiliyorsunuz)
Neyse konuyu dağıtmayayım, daha önce sadece limonlu ve karbonatlı su içmekten ibaret olduğunu sandığım alkali beslenmenin aslında ne olduğunu yavaş yavaş anladım. Doktorun sanırım üç kitabı var ve ben ilk olarak bunu aldım;

Alkali Beslenme; Tokuz ama Açız.
Kitapta detaylı olarak "hangi besinleri ne zaman yersek vücudumuza ne gibi etkileri oluyor" detaylı olarak ve gayet bilimsel (bu nedenle de ikna edici) olarak anlatılmış. Ben bu güne kadar hiç diyet veya sağlık kitabı okumadım. Annem-babamın evinde Mehmet Öz'ün bir doktorla yazdığı üç ciltlik bol resimli açıklamalı bir kitap var, bir şeyi merak ettiğimde onu karıştırırdım o kadar. Ama Alkali beslenmeyi bilin başka bir kitaba ihtiyacınız yok.
Bu kitaptan çok şey öğrendim. Çok yerin altını çizdim ve tekrar dönüp okudum. Kendime çıkardığım dersler kısaca şöyle;
-yapabildiğim günler saat 17'den sonra bir şey yeme,
-çiğ sebze ağırlıklı beslen ve yapabildiğim günlerde sebze suyu iç,
-ceviz, badem, zeytinyağı, keten tohumu, çörek otu, avokado, mor sebze ve meyveleri hayatına daha çok sok,
-alkol ve kahveyi(kafeini)azalt (karaciğer faz 1'i yavaş çalışanlar-ki benim öyle)
-çıplak ayak çimlerde veya toprakta yürü,
-gece 23'ü geçirmeden uyu,
-şekeri ve beyaz unu mümkün olduğunca az tüket,
-suyunu da limon veya karbonatlı iç...
bunlar bile hayatınızda çok şey değiştirebilir.


2 yorum:

sercan durmaz dedi ki...

hep görüp merak ettiğim bir kitaptı, önemli başlıkları, dikkat edilmesi gereken ana konuları sıralamanıza sevindim, teşekkürler ..))

melda dedi ki...

Rica ederim ☺️