Cuma, Haziran 27, 2014

Semizotu Salatası ve Soğuk Ayranlı Çorba

Bence yazın bu iki yemek kadar serinletici ve sağlıklı başka yemek pek yoktur.
Semizotunu Zeynep annesinin Silivri'deki bahçesinden getirmişti. Küçük taneli ve leziz semizotunu yemek yapmak yerine salatada değerlendireyim dedim. Bol domates, salatalık,soğan,kapari turşusu ve sıcak suda şişirilmiş ince bulgur eşliğinde daha da leziz oldu. Limon ve zeytinyağını da bolca koydum.
Fazladan tuz eklemedim.Çünkü kapari turşusu tuzluydu.






















Diğer tarif de ben pazı ve pilavlık bulgur kullandım ama semizotu ve yarma ile de yapılabilir(bir gece önceden ıslanmış) . Birkaç yaprak pazıyı incecik doğradım.Bir diş rendelenmiş sarmısak,nane,tuz ve bulgur ile pilav yapar gibi pişirdim. İyice soğuyana kadar beklettim. Sonra buzdolabına kaldırdım, kullanmadan önce çıkarıp koyu kıvamlı ayranla karıştırdım.. .İki-üç gün dolapta bekleyebilir. Annem bunu yazın çok yapar. Tek püf noktası sadece kullanmadan önce ayranla buluşması. Önceden hepsini ayrana karıştırırsanız tadı hafif değişebiliyor. İdeal yaz çorbasıdır. Pişirirken veya sonradan içine taze nane de katabilirsiniz. Ben kuru nane ekledim..Sarmısak pişme aşamasında konduğu için sonradan çok koku yapmıyor.

Afiyet olsuuuun...
 

Hiç yorum yok: