Pazartesi, Şubat 19, 2024

Soytarı Çiçekleri ve Kuzeyli Annem

Kısa ama vurucu bir kitap okumak ister misiniz? İlk tavsiyem Kuzeyli Annem...
Bir eserin çok şey anlatması için 500 sayfa olmasına gerek yok. Bu kitap bunu kanıtlar. Yazar Jean Louis Fournier kendi hayatını anlatıyor. Alkolik doktor bir baba ve hayatı mücadele ile geçen bir anne... Yazarın aklında kalan anlar... Çok güzeldi. Kısa romandaki bölüm isimleri çok hoş; hava ve deniz durumunu belirten ifadeler; deniz soğuk, kışları 5 derece veya fırtına şiddetinde rüzgar uyarısı gibi...
Diğer kısa kitap tavsiyesi de Soytarı Çiçekleri.
Sevgilisi ile intihar eden ancak sevgilisi ölüp kendisi kurtulan Yozo'nun hastanede geçirdiği birkaç gün anlatılıyor bu kısa romanda. Abisi ve arkadaşı onun ziyaretine gelir ve bir de bakımı ile ilgilenen bir hemşire vardır. Herkes onu eğlendirmek için neşelendirmeye çalışırken Yozo geçmişini düşünmektedir. Bazı satırların üzerine durup düşündüm. Çok etkileyici. Yazar aslında bu romanda kendisinin ikinci intihar girişiminin ardından yaşadıklarını anlatıyormuş. Bir başka hoşuma giden ayrıntı yazar arada durup okuyucu ile konuşuyor (roman hakkında veya yazarlık hakkında) bu da çok ilginçti. Kitap ilk kez 1935 de basılmış. Dazai çok ilginç bir karakter. 1948'de amacına ulaşmış. Sevgilisi ile denize atlayıp intihar etmiş. 





 

2 yorum:

Gül Akça dedi ki...

Jean Louis Fournier'den bir tane okudum ama pek ısınamadım. Dazai'i ise epeydir okuyacağım ama daha kitabı seçemedim:) Yeniden kitap paylaşmanız çok güzel, elinize sağlık:)

melda dedi ki...

Fournier'i ilk kez okuyorum. Dazai'i bir daha okumak isterim.