Cumartesi, Şubat 17, 2024

Çalınan Dikkat, Johan Hari

Bu kitabı arkadaşım Feray'ın tavsiyesi ile okuma listeme eklemiştim ve üstüne denk geldiğim Ben Okurum podcastinde Murathan Mungan Çalınan Dikkat kitabını o kadar güzel anlatmış o kadar güzel örneklerle zenginleştirmiş ki hemen alıp okumalıyım dedim. Kitabın kapağındaki fotoğraf sizi yanıltmasın çalınan sadece çocukların dikkati değil. Yetişkinler de tehlikede. 
Açıkçası bu kitabı okuduğumda sosyal medya kısıtlaması getirdim kendime haftanın belli günleri sosyal medyayı hiç kullanmıyorum, belli günleri de 30 dakikayı asla geçmiyorum. Telefondaki her bildirim her kısa mesaj her kısa eğlenceli video aslında bizim odaklanmamızı ve bir konu üstüne derinleşmemizi kısıtlıyor. Bunu kitap çok güzel anlatmış. Bunun dışında tehlikeler de var. Örneğin Google dan bir şey arıyorsunuz veya instagramda bir paylaşım yapıyor veya birini takip ediyor paylaşımını beğeniyorsunuz ya da haritada bir yeri arıyorsunuz. Tüm bunlar sizin hakkınızda veriler ve bir yerde toplanıyor sosyal medyada veya youtube da daha fazla zaman geçirmeniz ve daha fazla reklam görmeniz için  çarklar dönüyor. Bundan kurtulmak zor ama imkansız değil. 

1 yorum:

Gül Akça dedi ki...

Johan Hari'den depresyonla ilgili bir kitap okumuştum sevmiştim de ama yazara devam edemedim nedense. Bu kitabı da biliyorum ama okuyayım diye beni henüz cezbetmedi belki sonra:))