Cumartesi, Şubat 17, 2024

Narsizz ve Goldmund, Hermann Hesse


 Bu kitabı hep duyardım ancak Deniz Yüce Başarır'ın övgüsünden sonra okumak istedim. Felsefeye veya psikolojiye ilgi duyanların çok beğendiklerini hatta üzerine saatlerce konuştuklarını biliyorum. Benim okumam bu kadar derinlikli olmadı ancak yine de çok hoşuma gitti. Kitap grubumuzda okuduk hatta.

Roman ortaçağda geçiyor. Bir manastırda başlayan arkadaşlık Goldmund'un hayatı ekseninde devam ediyor. Onun sorgulamalarını ve zamanla gelişimini izliyorsunuz. Hermann Hesse bu kitabı iki dünya savaşı arasında yazmış. Arkadaşı Jung'un zıtlıkların uyumu düşüncesinden etkilenmiş ki zaten kitaptaki iki ana karakter de oldukça zıt. 

Okumsı zevkli, dili akıcı. Sıkıldığım tek bir bölüm oldu onun dışında merakla okudum. Üzerine konuşmayı isteyeceğiniz bir kitap...

2 yorum:

Gül Akça dedi ki...

Okuyalı çok oldu ama bende çok sevmiştim. Zaten Hesse mükemmel bir yazar:)

melda dedi ki...

kesinlikle