Cumartesi, Şubat 17, 2024

Kağıt Hamurundan Kaseler , Papiermache

Çok zevkli ve çevreci bir hobi bu; kağıt hamuru. Birkaç farklı yapım tekniği var. İnternette papiermache, kağıthamuru vb yazarsanız ulaşabilirsniz. Benim yaptıklarım kabaca şöyle;
Öncelikle atık kağıtları (yumurta kartonu, kağıt havlu rulosu, kızımın eski ödev kağıtları, gazete gibi)  minicik parçalar haline bir kovaya dolduruyorsunuz. Üzerine oda ısısı veya biraz daha sıcak su döküp en az 3-4 saat suyu iyice emmesi için bekliyorsunuz. 
Daha sonra bir el mikserini suya daldırıp iyice sulu hamur haline getiriyorsunuz. Daha sonra bir bez torbada bu karışımı süzüp iyice sıkıp başka bir kaba aktarıyorsunuz. Bu aşamadan sonra kuruduktan sonra sağlam olması için içine şunlardan birini karıştırmanız gerek;
-Beyaz tutkal
-Az suda pişmiş ve koyulaşmış 3-4 kaşık nişasta 
-Yine ılık suda karıştırılmış duvar kağıdı yapıştırıcısı


Ben hep deneye yanıla göz kararı yaptım. İyice yoğurup ister bir balonun ister plastik kabın dışına parça parça yapıştırarak kurumaya bırakıyorsunuz. Hamur çok cıvık olursa kolay kurumaz. Varsa balkonunuz veya kalorifer önünde kurutabilirsiniz

Kaselerimde ayak olarak genellikle kahve bardağı kullandım. Bunun çevresine hamur sardım. 

Daha sonra su bazlı boya ile boyayabilir, ham olarak bırakabilir veya dekupaj yapabilirsiniz. Ben bundan gece lambası da yaptım.


 

2 yorum:

parıldayan çiçek dedi ki...

Çok güzel elinize sağlık. Yumurta kartonları çok birikiyor. gazetede bol güzel fikir. sevgiler.

melda dedi ki...

Teşekkür ederim