Pazar, Şubat 18, 2024

Polonya'da Bir Kuş Var, Romain Gary

Romain Gary (Emile Ajar) sevgimi her fırsatta söylüyorum. Yazarın Şafakta Verilmiş Sözüm Vardı ve Onca Yoksulluk Varken kitaplarını okumayan kalmamalı bence.
Marquez ve Gary'nin yeri bende ayrı olduğu için okumadığım birkaç kitabını ara vere vere yavaş yavaş okuyorum. Çünkü artık yaşamadıkları ve yeni kitaplar yazamayacakları için hemen tüketmek istemiyorum.
Bu kitap da uzun süredir aklımdaydı. Yine tadı damağımda kaldı:
İkinci dünya savaşı tüm acımasızlığı ile devam ederken bir grup gencin ayakta ve hayatta kalma mücadelesi... Dostluk, dayanışma ve sanattan asla vazgeçmeyenlerin Polonya semalarında kanat çırpan özgür bir kuşa duyulan inancın hikayesi... Romandaki küçük detaylar ve ironiler de muhteşem. Çevirisi harika...

 

1 yorum:

Gül Akça dedi ki...

Romain Gary'i bende seviyorum ama yalnızca Onca Yoksulluk Varken'i okudum. Bu da diğer kitaplarından devam etmeyi düşünüp bir türlü gerçekleştiremediğim yazarlardan. Yazdığınız diğer kitapları not aldım bakacağım:)