Pazar, Şubat 05, 2017

Evde Donut Yapmak


Bir çocuğunuz varsa bunları yapmayı öğrenmek neredeyse bir zorunluluk haline geliyor. Benim de uzun zamandır aklımda vardı. İnternetten bulduğum tarifleri kendime göre birleştirip ölçüleri yarı yarıya azalttım, çünkü epeyce fazla çıkıyor.
Malzemeler; 1 su bardağı ılık süt (200ml),2 adet yumurta,50 tereyağı,Yarım su bardağı pudra şekeri,
Yarım paket (5gr) kuru maya,5 - 5.5 su bardağı kadar un,Kızartmak için sıvı yağ,Üzeri için
erimiş çikolata, pudra şekeri sosu veya renkli şekerler, ne isterseniz. yoğurup yarım saat bekleyin sonra 1,5 cm kalınlığında açıp bardak ve ortasını da şişe kapağı ile kesip halkalar elde edin. 15 dk daha bekleyin ve kızgın yağda arkalı önlü kızartın. Bunun fırında yapılan versiyonu da var ama bu hamur pek yağ çekmiyor. Özellikle dikkat ettim yağın miktarı pek azalmadı. Çıkarır çıkarmaz 1-2 dk kağıt havlu üzerinde bekletin. İçi hiç yağlı olmadı.

1 yorum:

tülin dedi ki...

Bunu sadece çocuklar değil, ben de çok severim :)
Evde denemeyi düşünmemiştim. Tarifi not aldım.
Çok teşekkürler.