Pazar, Şubat 05, 2017

Aslı Erdoğan, Kırmızı Pelerinli Kent



Sanıyorum yanlış hatırlamıyorsam Aslı Erdoğan'ın kendi hayatından esinlenerek yazdığı bir romandı bu.
Özgür adlı bir kadının tehlikelerle dolu olan Rio şehrinde geçirdiği günleri anlatıyor. Aslı Erdoğan'ın dil ve anlatımını çok beğendim. Kitap su gibi akıyor. Rio'nun favelalarını merak etmedim desem yalan.

Romanda ölüm, yalnızlık, açlık, korku var. Kafamdaki o festivalleriyle meşhur Rio görüntüsü silindi bu kitapla. İkliminden nefret ettim adeta. Kar yağarken okumama rağmen o bunaltıcı yapış yapış sıcakta tropik böceklerle yaşadım sanki.

“Rahat koltuğuna gömülmüş ve dünyanın en risksiz işine, okumaya dalmış, kentli, iyi eğitimli, hiç açlık sanrısı görmemiş birine açlığı hangi sözcüklerle betimleyebilirdi? Kimin sözcükleriyle?”

1 yorum:

Derdest fikirler dedi ki...

Benim listemde bu kitap pek yakında ben de okuyacağım.