Pazartesi, Şubat 09, 2015

Antep Gezisi

Gaziantep Gezisi.
Kendime mutlaka göreceğim yerler listesi yapmıştım ama liste uzun değildi. Çünkü biraz akışına bırakmak istedim. Mutlaka göreceğim yerler; Bakırcılar çarşısı ve çevresindeki hanlar, Bey Mahallesi ve Zeugma Mozaik Müzesi'ydi.
Antep dünyada hala yaşanılan en eski kentlerden biridir. Bence de Güneydoğu'da yaşanılacak en güzel yerdir.

Araplar kente Ayıntap demişler.
Hemen Bakırcılar Çarşısı'nın bulunduğu eski Antep'i gezmekle başladık. En güzel yerler bence buralarda gizli.
O kadar çok han, bedesten var ki gezmekle biter mi bilmem?



Yemeniler (çifti 50-60 TL civarı) Tabanı manda derisi, içi ve dışı koyun ve inek derisinden yapılıyor.

Biraz soluklanmak ve nefis menengiç kahvesinden içmek için mutlaka ama mutlaka Tahmis Kahvesi'ne gidin.Biz öyle yaptık. 
Tahmis, kahve dövülen yer anlamındaymış. Bu kahve geçirdiği yangın ve onarımları saymazsak 1638'den kalma. Bir rivayete göre IV.Murat Bağdat seferi sırasında burada dinlenip dibek kahvesi içmiştir.
Ortada yanan kocaman soba ayrıca çMenengiçdi.
Menengiç kahvesi öğütülmüş menengiçin (çitlembik veya bıttım da deniliyor) yarım yağlı süt ve az şekerle pişirilmesiyle yapılıyor.

Burdan çıkıp gezmeye ve alış-verişe devam. 
Yöreye özgü el tezgahında dokunan nefis kutnular.
Ve kahkeeee. Bunları yemeden ve bolca almadan dönülmemeli.

acıktık. Acıkınca da adı taaa İstanbul'dan duyulan İmam Çağdaş'a gelelim dedik.
Servis gayet hızlı, lezzetler mükemmel, fazla fotoğraf paylaşmayacağım.. Anlatılmaz..Yaşanır..


Burasının yakınlarında bulunan Yeni Han'ın içindeki Kaleoğlu Mağarası'da ilginç bir yer.Dükkanın içinden bir girişi bulunan mağara 500 yıllık. Kışın sıcak yazın serin olan ve oldukça geniş bu alanda dinlenip yer sofrasında birer kahve içtik. 

mağaranın girişi

ve içi...


Akşam yorulunca ve otele geçip kızımı erkenden uyutunca eşim ve ablamlarla ciğer ve künefe yemeye çıkamadım ama onlar bana gelirken bol fıstıklı künefeden getirdiler. Yeme de yanında yat modeli.

 Antep'teki ikinci günümüze yine çarşı bölgesinden başladık. Gezimiz sırasında sık sık hanlarda küçük molalar verip kahve içtik.
Millet Hanında kahve molası.


 İşte beklenen anlardan biri. Zeugma'dan çıkarılan mozaiklerin getirilip sergilendiği ve dünyanın en büyük mozaik müzesindeyiz.


meşhur Çingene Kız mozaiği karartılmış ayrı bir odada sergileniyordu. (Bunun benim için ayrı bir önemi var. 7 yıl kadar önce bir buçuk senemi vererek bu tabloyu mozaik olarak yapmıştım. Şu an evimin duvarında duruyor. Çok gururlandığım bir çalışma.) Kızım görür görmez "aa anne bizim evdekinin aynısııı" dedi.


Çocukların ilgisini çekecek şeyler de var. Lazer ışıkları ile mozaikleri hareketli bir şekilde yere yansıtmışlar ve siz üzerinde gezdikçe balıklar yüzüyor. Nehir'in çok ilgisini çekti.

Bir de ekranlara bulmaca yapar gibi mozaik taşlarını hareket ettirerek yerini bulma oyunu yapmışlardı. Çok ilgi çekici.

Bey Mahallesi Antep'te restore edilmiş taş evlerin bulunduğu bence çok özel ve güzel bir mahalle. Bazıları kafe olarak hizmet veriyor.Avluları çok güzel. Yıllar önce Antep'e geldiğimde buradaki kafelerden birinde oturduğumu hatırlıyorum. 



Yanlış hatırlamıyorsam Mustafa Kemal'in kimliği bu mahalleye kayıtlı verilmiş.
Gerçekten mutlaka gezilmeli.
Burada biz Oyuncak Müzesini gezdik. Antep'te pek çok yerin altından mağaralar çıkıyormuş. Bu müze de öyle. Üstü kadar altı da ilginç bu müzenin.

Oyuncak müzesinin altındaki mağara..

Antep bence bir daha gelinip gezilecek bir yer. Tadı damağımızda kaldı desem abartmış olmam.
Ha bu arada katmer yedim mi? Yemezmiyim o harika şeyi. Meşhur Zekeriya ustadan hem de. Ancak sabah erkence gidemedigimiz için çarşıdaki şubeden değil, Sankopark'ın içindeki şubeden yedim. O ne güzel bir şeydi öyle. Akşam olduğu için, pakette arabada yediğim için ve uçağı kaçırma telaşımız olduğu için fotoğrafını çekemedim. 
Neler aldım peki? Menengiç kahvesi, sumak, kahke, sabun, Mozaik Müzesi'nden kitap, kuru domates ve küçük bakır eşyalar. 

2 yorum:

ozgrkdn dedi ki...

ilgiyle izliyorum,,,bir gezgin olarak nefis fotolar ve anlatımdan keyif aldım,,,neşeli gezmeler))

melda dedi ki...

teşekkürler, keşke hep gezsek