Pazar, Ağustos 24, 2014

Nişantaşı'ndan Maçka Parkı'na Bir Yürüyüş

İki amacı birleştirdim; MOC'un kahvesini içmek ve kızımı Maçka Parkı'ndaki teleferiğe bindirmek (tabi kendim de yıllardır  binmediğimden nostalji yapmak) Zaten kendimi mi yoksa kızımı mı gezdiriyorum belli değil. Ama o yaşadığı kenti küçük yaşlardan itibaren görsün tanısın istiyorum. Bazı şeylerin temelinin küçük yaşlarda atılacağına inanıyorum.
Henüz 3,5 yaşında olan kızımın tabiki benim kadar uzun mesafeler yürümesini bekleyemeyeceğimden ve arabasına da pek düşkün olduğundan bu gezilerimize baston pusetimiz de eşlik ediyor.
Teşvikiye Caddesi'nden yürüyerek ve mağaza bakarak indik. İki sokak arkada Şakayık sokakta bulunan MOC İstanbul'un methini duymuş olduğumdan bir kahve delisi olarak "not vermeye" :- gittim. Denemezsem olmazdı..
Gerçekten çok güzeldi. Dışarda böyle kahveler içtikçe evdeki kahvemi beğenmeyeceğim..
mekan güzel, önünde 3-4 masa, içerde biri cam önü biri ortada olmak üzere iki uzun masa ve küçük oturma grupları var hatta bir de üst katı var.Sakin. Arka tarafta kahve kavurma ve öğütme makinaları görünüyor. Girip bakabilirsiniz. satın alabilirsiniz. Benim için cennet burası.Ortaklarından biri 30 yıllık kahve deneyimine sahip ve 12 çeşit kahve içinden harmanlamayı kendi yapıyor.
Bir havuçu kek,sade kahve ve suya 27 lira vermek pek hoşuma gitmedi gerçi ama semtin fiyatlar üzerindeki etkisi diyelim..
Burdan çıkıp Maçka Parkı'na doğru yürüdük. Bu yolu çok seviyorum.
Hüsrev Gerede'nin anıtı kendi adını alan cadde ile Maçka Caddesi'nin kesişiminde bulunuyor. Burdan aşağı sağdan yürüyoruz.

İşte teleferik..21 yıl önce yapılmış.Karşılıklı iki kabin var. Hattın toplam uzunluğu 347 metreymiş. 10 dakikada bir sefer var ve ortalama 4 dakika sürüyor.

 Bindik karşıya yani Taşkışla'ya geçtik ve ordan aşağı yine parkın içine yürüdük.
 Maçka Demokrasi Parkı'nın bulunduğu bu vadinin eskiden beri mesire alanı olarak kullanıldığı biliniyor. Bir ara pek tekin olmayan bu parkta şimdi halk spor yapıyor. Çocuk oyun alanları,süs havuzu, cafe ve lokantalar var.
 Şehrin içinde sakin ve huzurlu bir ortam. Sırt çantanıza koyun atıştırmalıklarınızı ve mola verin çimlerin üzerinde.

Hiç yorum yok: