Pazar, Ağustos 03, 2014

Cennetin Kökleri, Romain Gary

Romain Gary nasıl yapmış da her romanda farklı bir konu ve tarzı yakalamış şaşmamak elde değil. Benim en beğendiğim yazarların başında gelir.. Bu okuduğum beşinci kitabı.. Özellkle tüm kitaplarını hemen okumuyorum, zamana yayıyorum.Kendimce heyecan yaratıyorum..


Şafakta Verilmiş Sözüm Vardı ve Onca Yoksulluk Varken favorimdir. Koca Tembel ve Biletiniz Buraya Kadar da çok güzeldi.. Cennetin Kökleri de Goncourt Ödülü almasını sağlamış ki daha önce de bahsetmiştim takma adla yazarak bu ödülü iki kez almıştır..
Roman kahramanı gerçekten bir kahraman olan, kendini Afrika'daki özellikle Çad'daki fillerin hayatına adamış Morel..Yapmak istediği şey o kadar dogal ki o kadar normal ki siyasiler ve diğer otoriteler buna inanmayıp altında binbir sebep arıyorlar.. Morel yaptıkları dilden dile dolaşan bir masal kahramanı gibi adeta..
Kitap, diğer Romain Gary kitapları gibi (bence )akıcı değil.. Yer yer "bunu kim dedi","bu ne alaka?"dediğim oldu, özellikle başlarda.. Ama okumayı çok istediğim bir kitaptı.. İyi ki okumuşum dediğim bir kitap oldu..

Hiç yorum yok: