Pazar, Temmuz 20, 2014

Lahmacuna Farklı Bir Bakış

kebapçıdan ısmarladığımız lahmacunlardan ikisi arttı. Çok lezzetliydiler ama ertesi gune kalsa hoş olmayabilir diye düşünürken aklıma bir fikir geldi.
Lahmacunları içlerini çevirip birbirine yapıştırdım. Sonra tezgahın üstünde yuvarlak kalıbımla kıtır kısımlarını dışlayarak kestim. Poşetle derin dondurucuya kaldırdım..Eşime göre bir fırsatını bulsam onu da derin dondurucuya atarmışım. O kadar yani.

kızım lahmacunun yumuşak kısımlarını seviyor. 3 gün sonra aklıma lahmacunlar geldi, dondurucudan çıkarıp ısıttım. Küçük dürümler halinde kızım yerken ben de Kayserililerin yaptığı yağlamaya benzer bişey denedim, harika oldu. Üzerine birer kaşık sarmısaklı yoğurt koydum..

ben her fırsatta derin dondurucuyu kullanmayı seviyorum. Yemekler ziyan olmadığı gibi doğru şekilde kullanırsak çok da sağlıklı.
Arada bir yaptığım kek, börek, kurabiye, pankek vb.şeyleri hemen tüketemiyorsak gunlerce bekletmenin anlamı yok. Hemen bayatlamadan henüz tazeyken buzdolabı poşeti veya kabı ile atıyorum derin dondurucuya..Et suları, ince kıyılmış yeşil fasulye (Çorbalık veya pilavlık), taze meyvelerin sularını veya filtre kahveyi koyduğum buz küpleri, küçük mantı paketleri, küçük porsiyonlar halinde köfteler,bezelye, pişmemiş börekler vs..bunlar dolapta durduğunda içim rahat oluyor. Bazen bunlara bakıp ne pişireceğime karar veriyorum. Geçen kış Tvde çocuk doktorundan öğrendiğim bir şeyi de denedim o da kafama yattı. Mesela pırasa veya karnıbahar yaptık,henüz pişmiş yemeği biraz ılıyınca birer porsiyon halinde buzdolabı kaplarına koyup iyice soğuduktan sonra kapağını kapatıp derindondurucuya koyarsak besleyiciliğinden bişey kaybetmiyormuş. Denedim, kıymalı karnıbaharı. Her hafta karnıbaharla uğraşmayayım diyorsanız yaptığınızın bir öğününü kaldırın 1 hafta sonra oda ısısında az bekletip tencereye aktarın.. Onu hemen o gün tüketin. Çözülmüş besini bir daha dondurmayın

Hiç yorum yok: