Perşembe, Ocak 09, 2014

Sirke Nasıl Yapılır?

Elimde epeyce miktar köyümüzden gönderilmiş elma vardı. Yemekle bitecek gibi değildi. Eşime biraz komposto yaptım hala çok elma kalınca ben de sirke yapmaya cesaret ettim. Marketlerde satılanların doğal ve faydalı olmadığı her yerde söyleniyor, yapımı da çok kolay. Kışın grip olduğunuzda ılık suya bir kaşık koyup sabah-akşam içmenin faydaları da biliniyor. E ne duruyorum? dedim.


Temiz büyük bir cam kavanoza elmaları kabuklu ama çekirdekleri çıkarılmış olarak (önce dörde sonra her parçayı üçe böldüm) 12 parçaya kesip koyun. Kavanozun üçte ikisi elma olmalı. İçine bir yemek kaşığı iyi bal(mayalanma için) ve kavanozun ağzında bir parmak yer kalıncaya kadar içme suyu (tercihen kaynatılmış ve oda ısısına gelmiş içme suyu) ekleyin. Kavanozun kapağını sıkıca kapatıp soğuk olmayan karanlık bir yere koyun. En az iki ay bekleyin, kokular çıkmaya ve sirke sinekleri görmeye başlayınca hazırdır. Üzerindeki küflü gibi jölelenmiş tabakayı atın ya da yeni sirkenizde maya olarak kullanın. Süzüp (bunu duydum ama yapmadım daha)  içine bir tutam tuz ekleyip karıştırın. Çünkü mayalanma devam edip çabucak bozulmasın diye..
İşte her derde deva sağlıklı ev sirkesi.. zor mu ? Bu komposto yapmak kadar kolay bence.İki ayda bir yenisini koyarsanız evinizde hep doğal sirke olur.
Artık marketlerde satılan şeylere güvenimiz kalmadığına göre yapabildiğimiz her şeyi kendimiz yapalım. 

1 yorum:

Keşke Gerçek Olsa dedi ki...

Sirke yapmanın bu kadar kolay bir şey olduğunu ilk defa okuyorum ,ilginç :)