Pazartesi, Ocak 20, 2014

kızımın üçüncü doğum günü hazırlıkları

evde 17-18 kişilik, sadece aile üyelerinden oluşan bir doğumgünü partisi yapmak ortalama 4 gününüze malolabilir.
Eğlenceli ama çok yorucu bu dört günün öncesinde planlama yaparak işe başladım. Çünkü daha önce bu tip hazırlıklar yaptığımda mutlaka unuttuğum şeyler oldu. Bu nedenle bir liste yaptım,alınacaklar ve yapılacaklar listesi...
strafordan kestiğim 3 rakamını üzerine keten ip dolayarak yaptım (bunu günler önce yapmıştım)


Nehir'imin baş harfini yani N kurabiyemizi iki gün önce yaptık. Yemeklerimizin bir kısmını bir gün önce bir kısmını da doğum günü sabahı yaptım. Yani zeytinyağlı sarma, cheescake ve karışık kızartmayı bir gün önce akşam hallettim..


kalan kurabiye hamurumuzdan hello kitty kurabiyelerimizi hemen yemek için yaptım.Kurabiyeleri tabakla sehpanın üzerine bırakıp mutfaktan kızıma süt kendime de kahve almaya gittim. Iki dakika sonra döndüğümde kittylerin hepsinin tek tek kurdelelerinin ısırıldığını gördüm :-) ne yaptın kızım?sorusuna da "anne kitty çok tatlııı" cevabını aldım :-)

duvar süslememizi kızımla beraber iki gün önce tamamladık.

Ben genelde günlük yemeklerimize sağlıklı olsun diye daha az yağ koyarım ama bu zeytinyağlı sarma ne kadar çok yağ koysam o kadar güzel oluyor. Sumak, kimyon, tarçın ve biraz şeker ile harika bir lezzet yakaladım..

cheescakeimin fırındaki son halleri bu..Tabanı yulaflı bisküvi,tarçın,iki kaşık süt ve iki kaşık erimiş tereyağı. Peynirli kısmı 700 gr labne, 100 gr krema,3 yumurta,iki kaşık mısır nişastası ve bir bardak pudra şekerinden oluşuyor. Biraz da limon kabuğu rendesi..Üzerine sos yapmadım..içine hiçbir aroma eklemedim..Sade de çok güzel oldu...

top keklerimizi çikolata sosuna batırıp standına taktım, çocuklar bu keklere bayıldı.





çerkes tavuğunu küçük hamur kaselerinde servis ettim. Un,tuz ve su ile yaptığım kaseler çıtır ve ince oldu.

haşhaşlı böreklerde haşhaş ezmesini bol tereyağı ve haşlanmış patates ile karıştırıp yufkaların üzerine yaydım..mayalı hamur yapmaya gücüm kalmamıştı artık.

kızımın "doomdünü"ya da "iyi ki noduu"günü dediği günümüz son bulduğunda ben artık ayakta duramayacak haldeydim. Doğumgününu parti evlerinde kutlayan anneleri şu an çok iyi anlıyorum. Çünkü önce ve sonra olmak üzere iki gün temizlik, iki gün alış-veriş ve yemek yapmakla geçti. Kardeşlerim yardım etti sağolsunlar ama detaycı bir insan olarak ben her ayrıntı ile uğraştım..Yapılan yiyeceklerin bir kısmı büyükler bir kısmı da çocuklara hitap ettiğinden çeşit çok oldu. Önemli olan doğumgünü çocuğunun eğlenmesiydi o da fazlasıyla gerçekleşti..

Hiç yorum yok: