Çarşamba, Şubat 01, 2012

Mademki evde mahsur kaldık (1), o zaman kısa bir nargile keyfi yapalım...

Nargileyi kızım doğmadan önce veya daha da önceleri (yani evlenmeden önce)iki ayda bir içerdim. Çorlulu Ali Paşa'da(Erenler) veya Tophanede veya duruma göre başka yerlerde. Arkadaşlarla giderdik. Elmalı nargilenin yanına elma çayı veya Türk kahvesi çok güzel gider. Eşim 2-3 ay önce "madem dışarda içemiyoruz (kızımızdan dolayı en azından beraber gidemiyoruz)eve alalım"dedi. Ben çok saçma buldum bu fikri ve hemen itiraz ettim. Şöyle düşündüm "şimdi eve alırsak her gün içer, temizlemesi zor olur, ". Ama fazla direnemedim, düşündüğüm gibi olmadı da zaten. Mercan'dan aldık nargilemizi ve malzemelerini. Ben elmalı severim ama eşim nargile konusunda farklı tatlara açıktır.
Dün kar nedeniyle evden dışarı çıkamayınca hadi yakıp kapalı balkonda nöbetleşe içelim dedik. İyi de yaptık. Benim için kısa ama keyifliydi.
Nargile birkaç yıldır çok popüler ama her yer iyi yapmıyor. Bence iyi yerde içilmeli yoksa keyiften çok eziyet olur.
Nargile nedir? Doğu kültürünün bir parçası olan nargileyi ilk kez Hintliler, hindistancevizinin içini boşaltıp kabuğuna kamış sokarak yapmışlar. Zaten nargil, Farsça'da hindistancevizi demek. Çok sonraları çini ve cam gövdeli nargileler yapıldı. Osmanlılar bu kültürü İranlılar ve Araplardan aldılar. (Hürriyet)

4 yorum:

MadamB Fashion dedi ki...

Nargileyi bi ben mi sevemedim yahu :)
madambfashion.blogspot.com

sokak dedi ki...

o keyfe bi selva erdener gider mi?

http://www.youtube.com/watch?v=DRumxfam3Pg

francesca mckennitt dedi ki...

Çorlulu benim favorim bu konuda :)

kahvenin seki makbuldür dedi ki...

nane-üzüm nargile denemelisin. şahanedir. bazen diyorum ki eve alsak biz de (tabi anneme çaktırmadan) sanırım tüm sınavlarda tam performans sergileyebilirim :):)