Salı, Mayıs 03, 2016

Paskalya Çöreği

Ben dört yıl önce Kurtuluş'taki Üstün Palmie pastanesinin paskalyalarını duyup hemen gidip almıştım. Gerçekten çok güzeldi. Geçenlerde de bu pastanenin paskalya tarifini gizli tutmayıp paylaştığını okudum bir sitede. Hemen iki gün sonra yaptım. Tadı gerçekten ona çok yakın oldu.
Malzemeler:
-250 gr erimiş tereyağı
-350 gr toz şeker
-4 yumurta (birinin sarısını ayırın üstüne sürülecek)
-1 paket yaş maya(42 gr)
-400 ml yani 2 bardak kadar ılık süt (maya onun içinde eritilecek)
-6 gr damla sakızı(ezilmiş)
-4-5 gr mahlep
-1 kilo kadar un.
-Fila badem (ben bunu unuttum, susam serptim)
Bu malzemeler ile üç büyük paskalya yapabilirsiniz.
Mayalı sütü 10-15 dk önceden yapıp bekletin.
Önce sulu sonra kuru malzemeleri karıştırın ve elinizle yumuşak bir hamur olana dek yoğurun. Üzerini nemli bezle kapatıp en az 1 saat dinlendirin (bu önemli)
Bir saat sonra hamurdan bezeler koparıp örgü yapın. Tepsiye (yağlı kağıt ile) koyup yine en az 1 saat bekleyin. Nerdeyse iki katına çıkacak. Üzerine sulandırılmış yumurta sarısı ve file bademi serpip 180 derecede kızarana dek pişirin. Çıkınca hafif ılımasını bekleyip afiyetle yiyin. Ben biraz bayatlamış haline de bayılıyorum.

Hiç yorum yok: