Çarşamba, Ekim 07, 2015

Saatleri Ayarlama Enstitüsü,Ahmet Hamdi Tanpınar

Beni çok etkileyen bu kitabı tavsiye edeceğim 10 kitaptan biri olarak göstermiştim. Hala öyle benim için. Akıcı ama biraz ağır bir dille doğu-batı veya eski-yeni arasına sıkışmış insanı öyle güzel vermiş ki. Bir daha okuyasınız gelir.

"saatin kendisi mekan , yürüyüşü zaman , ayarı insandır.."
Çocukluğu fakir bir ailede geçen, saatlerle dolu bir hayatı olan, aslında gerçekçi ve detaycı bir adam olan Hayri İrdal'ın çevresinin etkisiyle yalanlarla dolu bir hayat sürüşünün hikayesi. 
Aslında sıradan bir insan gibi anlatılan İrdal'ın zengin bir iç dünyası ve mizahi bir yanı vardır.
Hayri İrdal Türk toplumu gibi zaman içinde bir değişimden geçer. Bunu romanın başından sonuna anlarsınız.
"Bazı insanların ömrü vakit kazanmakla geçer...Ben zamana, kendi zamanıma çelme atmakla yaşıyorum." syf.190
"Eski şapkalarımız ve ayakkabılarımız, elbiselerimiz gün geçtikçe bizden bir parça olmazlar mı?... Eski bir şapkadan ve ayakkabıdan sahibinin bütün huyunu, alışkanlıklarını, hayatındaki aksaklıkları,hatta ıstıraplarının çeşitlerini görmek mümkündür."syf.16
Okuması zevkli ve düşündürücü bir kitap. Tavsiye ederim.
Dergah Yayınları

Hiç yorum yok: