Cuma, Haziran 06, 2014

Evlilik, Sergio Pitol

 
 İstiklal'deki YKY'den kitap alırken kasanın yanında duran bu kitabı şöyle bir inceleyip almıştım. İyi ki de almışım. Daha önce okumadığım yazarlardan biriydi.
Okudum. Bir solukta bitirdim diyebilirim.80 sayfalık nefis bir romandı. Akıcı, dili harika..Romandaki kahramanların özellikle Jacqueline'in ağlanacak haline gülüp biraz ayıp ettim ama yazar öyle bir dille anlatmış ki dayanamadım..
Kısaca anlatacak olursam; konu Jacqueline ve Nicholas'ın dışardan güzel görünen evlilikleri. Jacqueline kocasını onun sadakatsizliğine tahammül edemeyerek farklı erkeklerle aldatır ve her biriyle ayrı ayrı onu öldürme planları yapar. Daha fazla bilgi vermeyeyim ama ben özellikle yazarın anlatım tarzına bayıldım başka eserlerini de almayı istiyorum.
Çevirmenin Roza Hakmen olduğunu da ayrıca belirteyim. Benim hiç düşünmeden çevirdiği kitapları alıp okuduğum çok başarılı bir çevirmendir.
Yazar Sergio Pitol Meksikalı'dır. Edebiyat ve hukuk eğitimi görmüştür. Kültür ataşeliği yapmış, İspanyolca'ya yüzü aşkın eser çevirmiştir.
 

2 yorum:

kadriye dedi ki...

Merhaba
Sizi takibe aldım. Bu kitabı not ettim okunacaklar listeme. Sevgiler.

Funda Demirkaya dedi ki...

Güzel paylaşım. Teşekkürler.