Pazartesi, Nisan 28, 2014

Aromalı Zeytinyağı Yapmak

Aromalı zeytin yağı et pişirirken, salatalarda veya sadece ekmek batırıp yemek için güzel oluyor. Ben de biberiye ve kekikli yağ yaptım.























Elimde iki küçük viski şişesi vardı. Kuru biberiye ve kekiği yarısını geçecek kadar doldurdum üzerine de doğal sızma zeytinyağını. Karanlıkta 2 hafta kadar bekletip kullanmaya başlayacağım. Bunun sarmısaklı olanını da yapacağım.
Neden taze kekik ve biberiye kullanmadım? Bir yerde zeytinyağı yaşayan bir yağdır içinde uzun süre taze birşeyler tutmayın yazıyordu. Mesela sarmısak çabuk çürürmüş,acılaşırmış az miktarlarda yapmalı.
Daha sonra taze otlardan da azar azar yapacağım.
 

2 yorum:

bircanın renkli dünyası dedi ki...

ellerine sagık *-*

Handan dedi ki...

bayılıyorum sızma ile yeni tatlar keşfetmeye yapmaya
kişniş atıyorum içine bolca mesela
kekik nane top karabiber ne bulursam bazan kocamn bir parça ezine atıyorum olgunlaşıyor peynir içinde:)
afiyet olsun