Pazar, Ağustos 25, 2013

tartölet kabı ve yeni bisküvi kalıbımız

Mini tartölet kalıplarını küçük muffin kalıbını ters çevirip öyle yaptım. Kalıbın içine koysam daha küçük olacaktı. Kurabiye kalıbı ile kestiğim hamurları tersten muffin kalıbına yapıştırıp elimle yanlardan bastırdım.


 Pişince kalıptan çıkarma derdim de yok. Hemen çıktılar. Şimdi bunlar tek lokmalık tartöletler olmaya hazır. Ama hemen yapmayacağım, acil durumlarda elimin altı da olsun diye derin dondurucuya gidiyorlar. Kullanacağım zaman içine bir pastacı kreması+biraz meyve veya karamel+çikolata+badem veya krema+jöle+meyve artık canım ne isterse..

Yapılışına gelince...Aslında yeni aldığım bisküvi ve yılbaşı kurabiyesi kalıbını denemekti amacım. Daha önce tarifini verdiğim tarçınlı kurabiye karışımından yaptım. Yarısını bu bisküvilerde kullandım, yarısına da bir yumurta  sarısı ve biraz un ekleyip yeniden yoğurdum ve yukardaki mini tartöletleri yaptım. Bir taşla iki kuş..


Hiç yorum yok: