Pazartesi, Ağustos 19, 2013

En iyi kahve mekanları

Aslında bu başlık doğru olmadı. Kahve mi iyi yoksa kahve içeceğin mekan mı iyi ? .Nitekim bunun farklı şeyler olduğunu yaşayarak anladık, şöyle kii...Bir gazetede gördüğüm "kahvenin en iyi on adresi"yazısında okuduğum Kuruçeşme Aşşk Cafe'ye gittik ve test yapalım dedik :-))
Bana göre en iyi kahve diye iddia etmek yürek ister. Biraz da tecrübe..
Lisedeyken annemle babamın bazı yerlerde içtikleri çayı beğenmeyip eve gelince hemen kendilerinin çay demlemeleri üzerine kırk yılda bir çay içen ben "yani çay çaydır, bayatı, olmamışı, acısı mı olur"derdim. Yıllar sonra çay içe içe öyle olmadığını gördüm..
Bu en iyi kahveyi seçen kuruldakiler arada bir Türk kahvesi, latte, ya da granül kahve içen kişilerse onların "kahve"anlayışını sorgularım..
Neyse  Aşşk cafenin yeri zaten harika, servis de öyle ama en zahmetsiz ve bence kahvenin tadını en iyi anlayabileceğiniz, kahve tiryakilerinin genelde tercihi olan filtre kahve, kalın ve yayvan bir fincanda gelince önce kalakaldım, sonra lezzetinin iyi ama öyle "mükemmel, en iyi on arasında" vs.olamayacağını gördüm, sanırım oy verenler cafenin manzarasına vermişler.
Ayrıca fincan o kadar geniş olursa masaya gelinceye kadar soğur, seramik kalın olursa da içeceğinizi dudağınızla hissetmeniz zorlaşır...Le Pain'de de kocaman kase gibi bir seramikte geliyordu kahve ama ince ve derindi en azından.. neyse ben kendi listemi vereyim, bence filtre kahvesi en iyi olan İstanbul mekanları, yeni yerler denedikçe eklerim:
(Liste karışıktır)
-Karabatak cafenin julius meinl kahvesi
-Le Pain Quotidien'in filtresi
-Kronotrop Cihangir
-Cafe Brew Lab
-İkea'nın restoranının sınırsız içebildiğin makine kahvesi
-MOC İstanbul
-Gezi pastanesinin filtresi
***lavazza'nın filtre kahvesi ile illy marka kahve hoşuma gitmedi onu da ayrıca belirteyim. Hele İlly'nin kalın ve tutması imkansız kulpları facia kanımca.
sizin tavsiyeleriniz varsa paylaşınız.
* kahve deneme çalışmalarım devam ediyor, kayda değer birşey bulursam paylaşıcam

Hiç yorum yok: