Perşembe, Mayıs 26, 2016

Hakkari'de Bir Mevsim, Ferit Edgü

Yıllardır aklımın bir köşesinde olan bu kitaba heyecanla başladım. Nedenini bilmiyorum ama müthiş beğendim diyemem. Sanırım çok hoşlandığım tarz değildi. 
Roman için şunu diyebilirim; çok gerçekçi ve gözlem gücünde ustalık sergilenmiş. 
Hakkari olduğunu sandığım (kitapta adı Hak diye geçiyor ve tarif edilen coğrafya aynı Hakkari zaten, kitabın adı da öyle. Ama köy isimleri aynı değil) bir şehrin bir köyüne yeni gelen bir öğretmenin gözünden anlatılıyor her şey. O köydeki ve civardaki bebek ölümleri, çaresizlikler, kendi başınalıklar, zor geçen kışlar, uzaklık, eksiklik, fakirlik vs. asıl konu. Gelenin ve gidenin kim olduğu önemli değil. Bu açıdan bakarsanız güzel ama çoğu şey havada kalmıştı, başı, sonu, kitapçının verdiği kitap ve haritalar... daha kurgu ve açıklık olmalı benim için. Ama dil ve anlatım güzel. 
Oradaki hayatı güzel vermiş, kısa cümleler veya bir bakışla da olsa.. 

Hiç yorum yok: