Pazartesi, Kasım 16, 2015

O Pera'daki Hayalet, Sezer Duru-Orhan Duru

Yıllar önce okuduğum Tezer Özlü'nün bir kitabında Oğuz Alplaçin nam-ı diğer "Hayalet Oğuz" u duymuştum ve hatta orada kısaca bahsedilen bu kişiyi merak etmiştim. İşte bu amaçla bu kitabı aldım. Bu kitap, onu tanıyan, samimi olan veya olmayan pek çok yazar ve sanatçının anı ve fikirlerinden oluşuyor.

Hayatı hakkında pek konuşmayı sevmeyen (fakat sonradan anlıyorsunuz ki Diyarbakırlı zengin bir aileden geliyor) iyi eğitim almış, dünyada bir dikili ağacı olmayan, hep başkalarının evinde yaşayan ve genç yaşta ölmüş biri Hayalet Oğuz. Bu yaşam tarzını sürdürebilmek de pek kolay değil. Üzerindeki giysiden başka hiçbir şeyi yok. Onu temizleyip giyiyor ve eskiyince atıp yenisini alıyor. Kendisine evini açanlar, sohbeti ve bilgisinden hoşlananlarla zaman geçiriyor. Kimseye rahatsızlık vermeden gerçek bir hayalet gibi yaşıyor. Çok etkileyici biraz da üzücü bir hayat.
Çeviri yaparak hayatını kazanıyor. Para kazandığında dostlarıyla yemeği seviyor. Hiçbir mülkiyet özentisi yok. İsteseydi zengin bir hayat yaşayabilecekken.
Şimdi durup hayatımıza baktığımızda aslında sorgulamamız gereken çok şey yok mu?

4 yorum:

Keşke Gerçek Olsa dedi ki...

Cok iyi bir hikaye ama! Hemen not aliyorum , iyi ki yazdiniz gercekten. Tesekkurler:)

Derdest fikirler dedi ki...

Kitap seninse ben de okumak isterim canım.

melda dedi ki...

Rica ederim, sağolun

melda dedi ki...

Tabi Fatoşcum ,benim