Pazar, Aralık 28, 2014

İstanbul Kahve Festivali

İstanbul Coffee Festival ilk kez düzenleniyor. 6 yıl kadar önce kahve adı altında Binbirdirek Sarnıcı'nda yapılan bir etkinliğe katılmıştım. Çok basitti. Bu üçüncü dalga denilen yeni nesil kahveciler yoktu tabi.
Neyse durumun bu günlere gelmesine en çok  sevinenlerden bir olarak Karaköy'deki Rum Okulunda düzenlenen festivale gittim. Sırf bu binayı görmeye bile gelinir. 1880'lerde açılmış ve şimdi öğrencisi olmadığı için kapalı olan bu okul binası böyle etkinlikler için kullanılıyor. (2012'de yine açılıp kapandı tekrar)

giriş ücretliydi. Hatta haftalar öncesinden biletixte satıştaydı. Ben kahvecandır.com dan kazandığım davetiye ile girdim. Canlı müzik, kahve ile alakalı resim ve fotoğraf sergileri, söyleşiler, kitaplar, sunumlar, küçük kurslar ve yarışmalar vardı. Bu güne kadar adını duyduğum-duymadığım pek çok 3.dalga kahveci ordaydı ve önündeki kuyrukta bekleyip kahvelerinden alıp içerek dolaştım. Bu da ne büyük zevk anlatamam.


kızım için de ilgi çekici şeyler vardı. Mesela lera frescanın dondurmasını ve Jacgueline'in malzeme kalitesi hemen belli olan kurabiyesini, orada yapılıp taze dağıtılan lokumu mideye indirirken hiç sesi çıkmadı.


beş katı gezerek ve inceleyerek çıktık. Kalabalıktı. 4 günde 14 bin kişi gelmiş. Yorumlara baktığımda çoğunluk bir dahaki sefere daha geniş bir mekanda olsun demiş. Aslında öyle ama burasının atmosferi de öyle güzel ve kahveye öyle yakıştı ki hep burda olsun isterim.



Hiç yorum yok: