Cuma, Mayıs 03, 2013

Alternatif Bir Yemek;tavuklu tortilla dürüm

Ne yesek? sorusuna farklı bir alternatif benden...Yemek konusunda kafa dengi bir arkadaşınız gelecekse misafirliğe bu seçeneği düşünebilirsiniz.














Zira hazırlaması kolay yemesi zevkli. Tavuk veya kırmızı etle yapılabilir. Etleri ince ince doğrayıp kavurun ve pişmeye yakın susam serpin. Et pişerken bir yandan soğanı karamelize edin, mantarı tuz ve az zeytinyağı ile soteleyin, yeşillik yıkayın, patates kızartın, kırmızı ve yeşil biberi ince kesip tavada çevirin. İsterseniz patlıcan közleyin.Biraz krema çırpın. Arık zevkinize göre 3-4 çeşit yeter. Tortilla ekmeklerini bu malzemelerle dürüm yapıp afiyetle yiyin. Herkes kendi dürümünü arzusuna göre yapıyor. Domates sosu, turşu, amerikan salatası, mayonez,ketçap da tercih edilebilir.İnce ince doğranıp hafif yağda çevrilmiş lahana ya da pırasa da çok yakışır. Çeşit çok olmak zorunda değil.Hatta bence az olsa daha makbul. Mezeleri az miktarda yapın küçük kaselere koyun. Aynı tavada soğanı, mantarı ve biberleri beşer dakika peş peşe kavurursanız işiniz kolaylaşır, bulaşığınız artmaz.
Bir dahaki sefer sarmısaklı domates sosu ve rende kaşar eklemeyi düşünüyorum.
 


2 yorum:

Deli Anne dedi ki...

bulaşık artmaz kısmı çok dikkatimi çekti:) burakarda bulaşık makinası pek bulunmuyor, yemek yapmaktan pek hazzetmeyen ben bu sebepten iki kez kaçıyorum bu işten.. teşekkürler bu pratik tarif için:)

melda dedi ki...

makine olsa da fazla bulaşık çevreye zarar değil mi? deneyin gerçekten lezzetli. Sanki uzun bir işmiş gibi ama değil, çeşiti az tutun. Ben olabilecek herşeyi yazdım bakmayın:-)