Salı, Nisan 20, 2010

Pita ekmeği

PİTA, Rumca ve lazcada ‘pide ve ekmek’, Arnavutça’da ise ‘börek’ anlamına geliyor.


Uzun zamandır Pita ekmeği denemek istiyordum. Birkaç benzer tarif baktım ve ilk denememde çok güzel ama biraz tuzsuz oldu. Ben de ikinci yapışımda tariftekilerin iki katı tuz koydum daha iyi oldu. Yapılışı kolay yemesi güzel bir ekmek..
MALZEMELER
-2 çay kaşığı kuru maya (toz halinde paketlerde satılanlardan kullandım)
-1 su bardağı süt
-1 çay kaşığı şeker
(Bu üç malzemeyi karıştırıp 5-10 dakika bekletin)
-1 çay bardağı yoğurt
-1 yemek kaşığı sıvı yağ
-1 yumurta
-2 çay kaşığı tuz
-1 çay bardağı su
-aldığı kadar un.
*Tüm malzemeler oda sıcaklığında olmalıdır. Un elenmelidir.
yumurtayı çırpın ve içine yoğurt, tuz, yağ ve suyu ekleyin. Mayalı sütle karıştırıp hafifçe elinize yapışacak kıvama gelene kadar unu ekleyin. Yoğurun. Üzerini kapatıp 1 saat dinlendirin. Sonra 12 ya da 14 eşit parçaya bölün, 1cm kalınlığında açıp tekrar 10 dakika kadar bekleyin.(üzerini örterek)
 
 Fırınınızı en yüksek ısıda 5 dk ısıtın. Ekmekleri irmik ya da un serpilmiş tepsiye dizip fırına verin. 200-210 derece yeterlidir. Üzeri kızarınca çıkarın.
*Un tam buğday unu olabilir.
*Üzerine yumurta sürülüp çörek otu serpilebilir.
*Bu ekmeklerle sandviç harika oluyor çünkü içleri boş ve kolayca cep gibi açılıyor.
*Yapıp,soğuduktan sonra derin dondurucuya kaldırıp sonra kullanılabilir.

4 yorum:

balböcükleri dedi ki...

ellerinize sağlık nefis görünüyor.

melda dedi ki...

teşekkür ederim. Ayrıca da tavsiye ederim .

Adsız dedi ki...

Simdi denedim olmadi Bu ressimleri gibi dümdüz oldu .malzemelerime yazik oldu.tamamen farkli oldu.Tarifinizin aynisini uyguladim.olmadi

melda dedi ki...

bilemiyorum nedenini, ama ben 2 ayda bir bu tarifle yaparım ve hiç sorun yaşamadım..malzemelrin oda sıcaklığında olması,fırınınçok yüksek ısıda ısıtılması, öncesinde mayalanma için hamurun yeteri kadar bekletilmesi vs. en gerekli ayrıntılar..nasıl yaptığınızı bilemediğim için yardımcı olamayacağım..bu tarifi ben uydurmadım zaten varolan tariflerden alıntıdır :-)