Cumartesi, Ağustos 30, 2014

Tarhana yapımı

ben ekşi tarhana çorbasını çok severim ama istediğim gibisini bulamam. Ne organik ev yapımı tarhanalar denedim ama ekşi ve lezzetlisini bulamadım. Hazır bu sene evdeyken yapayım dedim.
 Birkaç tarif incelemesi ve ablamla yaptığımız uzun kritikler sonucunda şu malzemeler belirlendi:
-1.200 gr domates, 1 kilo kırmızı biber, 1 kilo soğan, yarım kilo haşlanmmış nohut, 1 kilo ev yapımı suyu alınmış yoğurt, 6 diş sarmısak, birer demet maydonoz, nane, 200 gr keçi peyniri, 2-3 kilo un, tuz
domates, soğan, sarımsak,biber ve otları 1 çay bardağı su ile düdüklüde pişirdim (30 dk) üstteki gibi oldu.Sonra peynir ve nohutu koyup blendırla iyice incelttim hepsini. Tuzu ve yoğurdu ekleyip karıştırdım. 1,5 kg unu yavaş yavaş ekleyip yoğurdum. Her gün 2-3 kez karıştırıp az un serpip yoğurdum. Ben ekşi olsun diye 7 gün beklettim, 8.gün yağlı kağıda aşağıdaki gibi yaydım. Hemen ertesi gün kuruyan yerlerini ellerimle ayırıp ufaladım.Yağlı kağıdı pek çok kişi yapmış ama ben pişman oldum.Tavsiye etmem. Çok yapıştı. Temiz bir çarşaf en iyisi.

sonra ufaladıkça üstteki gibi oldu ve bu haldeyken rondodan geçirip iyice incelttim ve bir gün daha kuruttum. İstediğim gibi oldu mu? Tadı çok aromalı ve güzel ama pek ekşi değil. Tam kızıma göre. Ekşi olması için yoğurdu bir gün dışarıda da beklettim ama amacıma ulaşamadım. Seneye bir deneme daha yapıcam yine ekşi olmazsa daha da denemem :-)Ablamdan alırım.
Tavsiyeler: bu işi bir defa yapmış biri olarak naçizhane tavsiyelerim şunlar; kullandığınız malzemeler mümkün olduğunca organik olsun. Haşlarken çok az su kullanın çünkü ne kadar az sulu olursa içine o kadar az un eklersiniz. Sonra un çorbası yememiş olursunuz.(piyasadakilerin neden tatsız olduğu anlaşıldı, sırf undan yapılıyor) Ben tarhana otu bulamadım, tarhun vardı evde onu kullandım. Çorbalara yakışıyor zaten. 
Bekletme aşamasında cam kap kullandım, üzerini bir bezle örttüm. Ev çok kokuyor. O nedenle mutfakta hep havadar bir yerde beklettim. Kurutma aşamasında da yine havadar ama gölge olması tavsiye ediliyor. Güneşte birden kurumasın diye sanırım..

Hiç yorum yok: