Salı, Ağustos 26, 2014

mantı yapma denemesi

aslında bu üçüncü mantı yapışım ama tek başına yapmak biraz zor oluyor. Çünkü içini koyup kapaması zaman alıyor.Kapatayım derken hamurun kenarları kurumaya başlıyor. Ben az miktarda yaptım. Amacım birkaç porsiyonluk yapmak değildi. Nohutlu mantılı bir çorba yaptım geçen hafta. Hazır mantıyla tabi. Baktımki çok güzel oldu, mantıyı kendim yapayım dedim. Kızım hamur ile oynamaya bayıldığından ona da oyun oldu.


klasik un,tuz, yumurta ve su birleşimi hamuru biraz dinlendirdim ve içine soğan, kıyma, tuz ve karabiber karışımından koyup kapadım.


tabağa dizip buzluğa attım, on beş dakika sonra çıkarıp birer kase porsiyonlar halinde poşetlere koyup tekrar derin dondurucuya koydum. Dört pişirimlik nohutlu çorba mantımız hazır oldu.

1 yorum:

snrsygn dedi ki...

offf,,,sarımsaklı yoğurtlu ama ..bol olacak !! üzerine kuru nane ve acı toz biber ...harika olur....