Çarşamba, Ağustos 18, 2010

Koca Tembel, Romain Gary

Uzun zamandır Romain Gary okumak istiyordum. Nerede okudum ya da duydum bilmem ama defterimin bir sayfasına adını ve romanlarını yazmışım ve geçenlerde artık okumalıyım dedim. Ama bu romanları bulmanın çok da kolay olmadığını farkettim. Çünkü epeydir basımı yapılmıyormuş.  Ben "Şafakta Verilmiş Sözüm Vardı" ve "Biletiniz Buraya Kadar" romanlarını okumak istiyordum. Pek çok kitapçıya baktım, bulamadım. "Koca Tembel" adlı romanını buldum. Çarçabuk okudum. Romanda bir piton ile aynı evde yaşayan, müthiş yalnız ve sevgiye aç bir adamın hikayesi anlatılıyor. Asılında o kendisini çok da yalnız görmüyor. İnsanlarla kurduğu küçücük iletişimden bile çok anlamlar çıkarıyor. Yazarın dili çok akıcı ve mizah öğeleri barındırıyor.
Bu kitap yazarın diğer kitaplarını daha da merak etmeme neden oldu. Onların peşine düştüm.Sahaflara bakıcam. Umarım bulurum.

"...Blatte Sokağındaki Çin lokantasına kadar yürüdüm, akşam yemeği için; svdiğim bir yerdir, çünkü her şeyi ile ufacık bir yerdir;masalar, masalarda oturup yemek yiyenler,her şey, herkes diz dize, dirsek dirseğedir, yalnız başınıza olduğunuz halde kendinizi kalabalık gibi duyarsınız. Kimse size bir şey söylemiş olmasa bile lafa karışır,istediğinizi söyleyebilirsiniz; çünkü havada uçuşan sözcükler doğrudan size söylenmiş gibidir...havada uçuşan güzel sözlerden yararlanırsınız, öbürlerinin ilgisini çekersiniz..."(syf.135)

Yazar Hakkında

1914-1980 yılları arasında yaşayan Romain Gary, dünya çapında tanınan bir yazar olmuştur. Fransa'da her yazara ancak bir kez verilen Goncourt Edebiyat Ödülü'nü, bir kez kendi adıyla bir kez de takma adla yayımladığı iki romanıyla iki kez kazanmış olan tek yazardır. Bunun dışında senaryolar yazmış ve iki film yönetmiştir. Hukuk mezunu olan Gary, kitap yayımlamaya başlamadan önce, 2. Dünya Savaşı sırasında, Özgür Fransız Kuvvetlerine dahil olarak savaş pilotluğu yaptı. Bunların dışında, bir süre Fransız diplomatik servisi için çalıştı. Fransa'nın Los Angeles başkonsolosu oldu. Gary, eski eşi Jean Seberg'in 1979'daki ölümünün de etkisiyle, 1980'de, Paris'te yaşamına son verdi. Ölmeden önce yazdığı notun en sonunda "...çok eğlendim, teşekkür ederim. hoşçakalın..."demiştir.
Koca Tembel, Romain Gary, Can Yayınları, 2005, Çev.Müntekim Ökmen.

7 yorum:

mine dedi ki...

Romain Gary'e Buket Uzuner'in bir kitabında rastlamıştım
adı oradan aklımda kaldı yani ama hiç kitabını okumadım rastlarsam okumalı
teşekkürler bilgi için

melda dedi ki...

Rica ederim,Romain GAry'i tavsiye ederim...

jrrt dedi ki...

koca tembel'i okuyordum hakkında yazılan bir şey var mı bakayım derken burda buldum kendimi. yaklaşık 1 yıl önce yazılmış bir yazı, büyük ihtimalle fazlasıyla bilgi edinmişsinizdir yazar hakkında. ben emile ajar namı diğer romain gary ile onca yoksulluk varken romanı vasıtasıyla tanıştım. ardından internette bulabildiğim bütün kitaplarının siparişini verdim. şimdilik yalan roman koca tembel ve onca yoksulluk varken kitaplarını okudum. hepsi birbirinden güzel ama onca yoksulluk varken başka bi güzeldi. filmi de var kitabı okuduktan sonra filmini de izledim. film eski ama kitabı okuyan biri için gayet de izlenebilir bi film.
kitaplar gerçekten akıcı ve hiç beklenmedik bir anda gülümsetiyor ya insanı; en çok hoşuma giden özelliği bu kitapların. romain gary adıyla yazdığı kitapları bulamadım henüz, en kısa zamanda onları da bulup okumayı düşünüyorum.
umarım siz bulabilmişsinizdir kitapları :)

melda dedi ki...

Malesef asıl istediğim kitaplarını bulamadım.Ben Şafakta Verilmiş Sözüm Vardı ve Biletiniz Buraya Kadar romanlarını aradım, ancak bulamadım...

melda dedi ki...

Tam bir sene gective agora kitap basti aradigim kitaplari, nihayet aldim ve okudum.COK guzel "onca yoksulluk varken"i de alicam hemen, tesekkurler

Unknown dedi ki...

Merhabalar, Ben Romain Gary ve Emile Ajar kitaplarının tümünü (sadece yıldız yiyiciler'i bulamadım hiç bir yerde) D&R'ın internet sitesinden edindim. Sorunsuz en geç 1 hafta içinde elinize geliyor. Tavsiye ederim. Yazarın her iki isimle yazdığı kitaplar ciddi bir bağımlılık yapıyor. Müthiş bir dil ve zekası var. Hepsini okuma şansım oldu hepsi birbirinden güzel amma Cennetin Kökleri ayrı bir yerdedir.

melda dedi ki...

ben de cennetin kokleri haric digerlerini okudum, Romain Gary benim favori yazarlarimdandir