Çarşamba, Şubat 17, 2010

Tespih Taneleri-Mıgırdiç Margosyan

Bu kitap bir solukta okunan kitaplara iyi bir örnek bence. Mıgırdiç Margosyan, doğduğu yer Diyarbakır'ı, oradaki Ermenilerin, Kürtlerin, Türklerin ve Süryanilerin en içten hikâyelerini anlatıyor.Tespih Tanelerinde, Diyarbakır'dan okumaya geldiği İstanbul'a bir köprü kuruyor. Anne ve babasının, oğullarının "adam olmasını ve anadilini daha iyi öğrenmesini sağlamak için İstanbul'daki Ermeni okuluna gönderdiği yazar,bu yeni çevresinde karşılaştığı gariplikleri ve hasretiyle yandığı Diyarbakır'ı, bir türlü kavuşamadığı ilk aşkını, siyasal-toplumsal olayların örgüsü içinde anlatıyor.

Yazarın Gavur Mahallesi adlı kitabını da okudum. Tarzını çok beğendim. Özellikle çocukluğuna dair hikayelerinden çok keyif aldım. Bazı yerlerde şiveye göre yazmış konuşma metinlerini. Kitapta Ermenice kelimeler italik Kürtçe kelimeler parantez içinde yazılmış.
..."Kafamın yamukluğuna bakıp benim ileride "ehmakın biri" olacağımı söyleyen ebem Kure Mama'ya rağmen, ben yine de "ehmak" kategorisindeki beynimle sorumun yanıtını verip kesin bir neticeye varıyordum:
"Demağ ki, insanların adları değişığ olırsa, onlar günün birınde muhekkak bi icad ya da keşif yapilar! Madam ki benim ismım Mustafa, Musa, Muharrem, Metin degıl, demağki bende bi icad yapacağım allahvekil..."
Yazar Mıgırdiç Margosyan
Aras Yayınları

2 yorum:

İki Kum Tanesi dedi ki...

Bilmiyorum okudunuz mu ama okumadığınızı farz ederek yazıyorum. Yazarın "Söyle Margos Nerelisen" adlı eserini de kesinlikle öneririm.

melda dedi ki...

yok okumadım, en kısa zamanda alıcam, sağolun.