Cuma, Aralık 06, 2013

sebze bulyon veya sebze çorbası kurusu yapmak

geçen gün bir markette sebze kurusu paketi gördüm, içinde 5 veya 6 çeşit sebze vardı küçücük kesilip kurutulmuştu.. Bir yandan da Devletşah'tan gördüğüm sebze bulyon aklıma geldi..
Evdeki sebzeleri şekildeki gibi küçücük doğradım veya rendeledim...soğan, sarımsak, havuç, kereviz kökü ve sapı, kabak, pırasa..üzerlerine tuz serptim..


bunları fırında 75 derecede 3-4 saat tuttum, arada fırın kapağını açıp buharını çıkarttım..sonuç şöyle oldu:

bunun bir kısmını rondodan geçirip sebze tozu olarak (yani bulyon)et marine ederken, et yemeklerinde ya da çorbalarda birer yemek kaşığı kullanacağım..kalan kısmı da sebze çorbası olmak için gerektiğinde pirinç ve et suyu ile birleşip terbiye görecek...
hiç vakit alan bir şey değil, ama sonuç çok güzel...fırından çıktığında tüm sebzeler kurumamış olabilir,kuruma süreleri aynı değil.. biraz dışarda bekletip sonra yapışmaz tavada çook kısık ateşte ocakta çevirebilirsiniz,iyice kuruyor..kavanoza koyup istediğiniz zaman kullanabilirsiniz.
bu karışıma evde olmadığı için bürüksel lahanası ve kırmızı biber ekleyemedim..onları da ayrı yapıp ekleyeceğim..
posted from Bloggeroid

2 yorum:

Adsız dedi ki...

nasıl saklayacaksınız bunları? derin dondurucuda mı? yoksa kurutulduğu için bozulma riski yok mudur?
Fatma Güneş

melda dedi ki...

kavanozda, denemedim ama bence kuruduğu için 3 ay kadar bozulmaz..böyle şeyleri çok uzun zaman saklamamalı bence