Pazar, Ekim 27, 2013

Üç yıldız Şekerlemecisi, Beyoğlu

Ne zamandır gitmiyordum...Geçenlerde durağa giderken yolumu biraz değiştirip uğradım. Çifte kavrulmuş lokumunu özlemiştim ama akide şekerine dayanamadım.. (Balık pazarının içinde arka sol sokakta)















Eskiden annelerimiz mevlite gider gelirken de külah şeklindeki kağıtlara sarılmış lokum ve mevlit şekerlerinden getirirlerdi. Onu hevesle beklerdik. Şimdi veriliyor mu bilmem..

Neyse, 83 yıllık bu şekerlemecide benim en sevdiklerimden biri de çevirme tatlıları. Aynı annemin anlattığı gibi, Rum komşularının ikram ettiği gibi bir tatlı. Kavanozla satılıyor. Kaşık tatlısı da deniyor. Diğer sevdiğim, ekmek kadayıfı. Ama kuru olarak yani şerbetlenmemiş olarak alıp evde yapıyorsunuz. Ben iki kez aldım yaptım. Israrla şerbeti ağdalandıramadım yine de fena olmadı.


















Badem ezmesi ve likörlü çikolataları es geçilmemeli.
Başka bir şube açmaya, dekorasyonlarını değiştirmeye, fiyatları abartmaya niyetleri yok, ne güzel.
İstanbul'u sevenler burayı bilmeli.

2 yorum:

Anajá Schmitz dedi ki...

Olá, esse embrulho com doces meu trouxe boas recordações, meu pai sempre chegava em casa trazendo doces para nós em embrulhos assim.
Adorei seu blog.
Tenha um ótimo dia.
Anajá Schmitz.

melda dedi ki...

Obrigado :-)