Pazartesi, Haziran 20, 2016

Anna Karenina, Tolstoy

Müthiş bir kitabı daha bitirmenin mutluluğu var şu an bende. Okuması biraz zordu. Kitaptan değil ama benden kaynaklanan nedenlerle dikkatimi toparlayamadığım zamanlar oldu. 1060 sayfa.
Çevirisi çok güzeldi.
Kitapta Anna Kareninanın hayatı çevresinde pek çok kişinin yaşamları var. Daha da güzel olanı o dönemin Rusyasına ait çok şeyler buluyorsunuz. Evlilikler, aldatmalar, kadınların hayatı, ilişkiler, tarım, çiftlik hayatı, siyaset, eğitim, çocuk yetiştirme,bürokrasi..farklı gözlerden karşılaştırmalı olarak aktarılmış. Adeta sosyolojik bir inceleme gibi. Bilgilendirici de. Hikaye güzel. Üzücü yanları da var tabi ama okuması çok zevkli.

3 yorum:

Derdest fikirler dedi ki...

18 yaş dönemime damga vuran kitaplardan biridir. Hala Anna Karenina'nın "o trenin altına atmayacaktın kendini" derim.

melda dedi ki...

ben de "Anna ne yaptın sen?" diyorum hala :-))

KirazKahve dedi ki...

Tolstoy'un insan neyle yaşar'ını ve savaş ve barış'ını okudum. Kitapları bir harika. Bu romanı da okumak istiyorum. Filmini bile izlemedim okuyacağım için. Çok merak ediyorum :)